Urodzona w starożytnej, magicznej katastrofie, Zyra jest uosobieniem gniewu. Natura nadała jej kształt powabnej hybrydy rośliny i człowieka, która sieje życie z każdym krokiem. Postrzega śmiertelników Valoranu jako coś trochę lepszego od nawozu dla jej ziarna-potomstwa i bez problemu zabija ich swoimi śmiercionośnymi kolcami. Choć jej prawdziwe zamiary pozostają tajemnicą, Zyra wędruje po świecie, dając upust swoim pierwotnym żądzom — kolonizuje i wydusza życie ze wszystkiego, co stanie jej na drodze.
- Umieszczając nasiono na drodze zaklęcia, zwiększasz szanse, że znajdzie się ono w odpowiednim miejscu.
- Nasiona sprawiają, że przeciwnicy twojej drużyny stają się widoczni.
- Zyra sprawdza się doskonale przy organizowaniu zasadzek. Postaraj się zostawiać nasiona w zaroślach, a następnie zwabiaj w nie przeciwników.
- Nasiona Zyry można zniszczyć, następując na nie. Wycofaj się szybko, jeśli w tej samej chwili zechce coś z nich wyhodować.
- Jeżeli Zyra umieści swe rośliny zbyt daleko od siebie, dobrym pomysłem może być zbliżenie się do niej.
- Rośliny otrzymują z góry ustalone obrażenia od ataków i efektów, jak totemy. Pozostawione same sobie szybko wygasają.
- Przeniesienie walki w inne miejsce pozbawi Zyrę dostępu do nagromadzonych nasion.
- Nasiona stworzone przez W Zyry są większe, mają inny kolor i przyznają jej zespołowi wizję na niewielkim obszarze.